טיפול בדליפת שתן

טיפול בדליפת שתן בזמן צחוק, שיעול או פעילות אחרת

דליפת שתן שכיחה בקרב נשים החל מגיל 40 ואף הולכת ומחמירה עם הגיל. הבעיה הזאת גורמת להמון אי נוחות, חוסר הגייני, דלקות בדרכי השתן, צריבה, ריצות תכופות לשירותים והפרעות בשינה רצופה בלילות.

נשים רבות מספרות שככל שהבעיה מחמירה הן מרגישות שאיבדו שליטה על הגוף שלהן, ויש לכך השפעה שלילית על ביטחונן העצמי ועל איכות חייהן. זה פוגע בהתנהלות היומיומית שלהן, הן חוששות לצאת מהבית, נמנעות מיחסי מין וממעיטות במפגשים חברתיים. בחלקן המקרים זה יכול להוביל למצב רוח ירוד או לדיכאון.
לתופעה של אי שליטה במתן שתן יש השפעות על כל רבדי החיים: פיזיולוגי, חוויתי, חברתי, נפשי וגם על מערכת היחסים הזוגית.
מחקרים מראים שאחת הסיבות העיקריות לקרוב ל78% מהמקרים לדליפת שתן אצל נשים בגיל 30-50 קוראת כתוצאה מעליית לחץ תוך-בטני כגון צחוק, שיעול, ריצה, קפיצה, עיטוש, יחסי מין וכו', ללא התכווצות של שריר שלפוחית השתן,
תופעה שמוגדרת – אי נקיטת שתן במאמץ (Stress urinary incontinence)

ממה שידוע היום 40% מנשים בגילאי 40 מתחילות לסבול מבריחת שתן בעליית הלחץ התוך בטני. אך נתון זה לא סופי משום שרב הנשים הסובלות מהבעיה הזאת נמנעות מלדווח על הבעיה זאת עקב מבוכה, בושה או מתוך קבלה של המצב כחלק מההתבגרות וחוסר מודעות לטיפולים החדשנים ויעילים לטיפול בבעיה.
מחקר שנערך בטאיוון שכלל 50 נשים שסבלו מתופעת "אי נקיטת שתן במאמץ (SUI) וקיבלו טיפול בגלי הלם במשך 4 עד 8 שבועות, הראה שיפור משמעותי באיכות חייהן של הנבחנות, אשר דיווחו על הקטנה משמעותית במקרים של דליפות שתן במצבים של פעילות גופנים, יחסי מין, צחוק וכו'.
מכשיר גלי הלם LILY CARE שפותח במיוחד עבור נשים, מעניק טיפול יעיל בבעיית דליפת שתן עקב שלפוחית רגיזה (SUI) באופן לא חודרני, ללא כאבים וללא תופעות לוואי.

המכשיר מאושר לשימוש ע"י משרד הבריאות הישראלי וה-FDA האמריקאי.

חשוב לזכור שבעיות של דליפת שתן – אי נקיטת שתן במאמץ (Stress urinary incontinence)
ניתנות לרוב לטיפול ולריפוי בכל קבוצות הגיל, ואין לקבלן כמצב תקין או של אין ברירה.

שיחה עם נציג

×

שיחת ווטסאפ